Gönderen Konu: Hard Disk mi Bozuk ?  (Okunma sayısı 768 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı asukaki

  • Devamlı Üye
  • ***
  • İleti: 220
  • Teşekkür: +4/-0
  • PenguTR
    • PenguTR
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Hard Disk mi Bozuk ?
« : 19 Ağustos 2019, 10:02:47 »
Kolay gelsin arkadaşlar. Win10 ve Archmanı yan yana kullanıyordum. Fakat resimdeki gibi bir hata verdi ve çözüm araştırdığımda yabancı bir sayfada gördüğüm kodu denedim.
Kod: [Seç]
fsck -y /dev/sd? gibi bir şeydi. Bunu uyguladım ve bilgisayarım açıldı. 2 saat sonra aynı hatayı tekrar verdi bu sefer sinirlendim ve bilgisayarı tamamen formatladım sadece Archman yükledim fakat yine aynı hataya düştük. HDD mi bozuldu yoksa başka bir şey mi var yardımcı olabilir misiniz ?
PenguTR // Özünde ara kendini. Üret ki devam edebilesin.

Çevrimdışı tulliana

  • az laf, çok iş...
  • Proje Sorumlusu
  • Gelişmiş Üye
  • *****
  • İleti: 3237
  • Teşekkür: +144/-0
    • http://archman.org
  • Dağıtım / Distribution: Archman Linux
  • Sürüm / Release: devel
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #1 : 20 Ağustos 2019, 01:53:31 »
fsck /dev/sda1
komutunu verdiniz mi?
http://archman.org - Bizi bilen iyi bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir.!

Çevrimdışı asukaki

  • Devamlı Üye
  • ***
  • İleti: 220
  • Teşekkür: +4/-0
  • PenguTR
    • PenguTR
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #2 : 20 Ağustos 2019, 02:22:08 »
Evet işe yaramıyor. Aynı satıra rootfs ekranına düşüyor tekrar
PenguTR // Özünde ara kendini. Üret ki devam edebilesin.

Çevrimdışı tulliana

  • az laf, çok iş...
  • Proje Sorumlusu
  • Gelişmiş Üye
  • *****
  • İleti: 3237
  • Teşekkür: +144/-0
    • http://archman.org
  • Dağıtım / Distribution: Archman Linux
  • Sürüm / Release: devel
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #3 : 20 Ağustos 2019, 08:54:05 »
Disklerin yapıları ile oynamadınız ise UUID değerlerinde değişiklik yok ise diskten kaynaklanan bir sorun var sanırım. Disk yapıları ile oynadınız ise grub onarımı yapmayı deneyin.
http://archman.org - Bizi bilen iyi bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir.!

Çevrimdışı asukaki

  • Devamlı Üye
  • ***
  • İleti: 220
  • Teşekkür: +4/-0
  • PenguTR
    • PenguTR
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #4 : 20 Ağustos 2019, 13:04:10 »
her hangi bir şeyle oynamadım. ilk başıma pardusta geldi. şöyle oldu pardus yükledim windowsun yanına sonra onu sildim minti yükledim fakat açılışta mint görünürken başlattığımızda pardus açılış ekranı geliyordu ve bu hataya düşünüyordu. Sonra archman kurdum ve sonuç bu şekilde oldu. Dediğiniz onarımı n asıl deneyeceğim ? Facebook grupta bir uygualama önerdiler seatollsusb diye bir şey.
ya da yeni bir disk alacağım o zamanda yine önerilerinizi alacağım.
PenguTR // Özünde ara kendini. Üret ki devam edebilesin.

Çevrimdışı hkapici

  • Yönetici
  • Devamlı Üye
  • *****
  • İleti: 150
  • Teşekkür: +11/-0
  • Doorman Linux
    • Archman.Org
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Masaüstü / Desktop Environment: Xfce4
  • Sürüm / Release: 2019.05
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #5 : 20 Ağustos 2019, 14:26:28 »
her hangi bir şeyle oynamadım. ilk başıma pardusta geldi. şöyle oldu pardus yükledim windowsun yanına sonra onu sildim minti yükledim fakat açılışta mint görünürken başlattığımızda pardus açılış ekranı geliyordu ve bu hataya düşünüyordu. Sonra archman kurdum ve sonuç bu şekilde oldu. Dediğiniz onarımı n asıl deneyeceğim ? Facebook grupta bir uygualama önerdiler seatollsusb diye bir şey.
ya da yeni bir disk alacağım o zamanda yine önerilerinizi alacağım.


Kod: [Seç]
fsck /dev/sda1 Tam Çıktısını Verebilirmisin?
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2019, 14:48:52 Gönderen: hkapici »
Misafir Gelecekmiş Gibi Evini Ölüm Gelecekmiş Gibi Kalbini Temiz Tut. (Hz.Mevlana)

Telegram Kanalımız : https://t.me/archmanlinux
Telegram Sayfamız : https://t.me/archmanos
http://archman.org/

Çevrimdışı asukaki

  • Devamlı Üye
  • ***
  • İleti: 220
  • Teşekkür: +4/-0
  • PenguTR
    • PenguTR
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #6 : 21 Ağustos 2019, 09:34:17 »
komut çıktıları için bunu yapabildim. Şuan bilgisayar açılıyor neden ve niçin bilmiyorum ama açılıyor fakat açılış süresi normale göre daha uzun ve işlem yaparken sık sık donmalar yaşanıyor. Seagate testi aşağıda resimlerde ekledim ama çıkmadı bu yüzden bağlantısını koydum.



https://imgyukle.com/i/oCkWIh



https://imgyukle.com/i/oCk27M



https://imgyukle.com/i/oCkq2y

« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2019, 09:41:36 Gönderen: asukaki »
PenguTR // Özünde ara kendini. Üret ki devam edebilesin.

Çevrimdışı alicavus

  • Administrator
  • Aktif Üye
  • *****
  • İleti: 69
  • Teşekkür: +7/-0
  • Dağıtım / Distribution: Arch Linux
  • Masaüstü / Desktop Environment: Cinnamon
  • Sürüm / Release: rolling
  • Ekran Kartı - Graphic Card: INTEL
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Özgür Yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #7 : 21 Ağustos 2019, 18:22:32 »
Diskinde bad sector var, eklediğin resimlerin bir tanesinde 8648 tane kötü sektör olduğu yazıyor. Bunlar ne zaman oluştu bilemiyoruz, o alanlardaki bilgiye ulaşılamıyor. fsck taratması yaptırtması gayet normal.
Siz ne olur ne olmaz o disk üzerinde önemli veriniz varsa başka bir depolama aygıtına kopyalayın derim. Malesef kişisel bilgisayarlarda depolama alanları zıp diye gidince yedeklenmedik veriler kayboluyor. Bir disk alınca size 2 yıl garanti veriyor, önemli verilerimizi birden fazla yerde muhafaza etmeliyiz. Bulut depolama alanlarının iyi bir yanı bu tür yedeklemeye imkan veriyor olması.
gpg --sign /home/$USER/signature

Çevrimdışı asukaki

  • Devamlı Üye
  • ***
  • İleti: 220
  • Teşekkür: +4/-0
  • PenguTR
    • PenguTR
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #8 : 21 Ağustos 2019, 20:52:09 »
Bu durumda bana bir disk önermenizi isteyeceğim  ;) PC dekini değiştirme için sata galiba üzerinde öyle yazıyor
PenguTR // Özünde ara kendini. Üret ki devam edebilesin.

Çevrimdışı asukaki

  • Devamlı Üye
  • ***
  • İleti: 220
  • Teşekkür: +4/-0
  • PenguTR
    • PenguTR
  • Dağıtım / Distribution: Archman
  • Ekran Kartı - Graphic Card: NVIDIA
  • Ekr. Kartı Sür. Graph.Dri: Sahipli yazılım
Ynt: Hard Disk mi Bozuk ?
« Yanıtla #9 : 08 Eylül 2019, 07:13:58 »
sıfır disk aldım sadece archman kurulumu yaptım ve başlarken
Kod: [Seç]
/dev/sda1/......../................ files ..................../...................... blocks (noktalı yerlere sayılar var.

bu şekilde her açılışta yapıyor. Eskiden yoktu böyle bir şey farklı bilgisayarda da durum aynı. Normal bir şey mi acaba ?
PenguTR // Özünde ara kendini. Üret ki devam edebilesin.