Türkiye
Az konuş, çok çalış..

Forum

Bildirimler
Tümünü temizle

Unknown device type: nvme0n1  

  RSS
Alinux
(@alinux)
Yeni Kullanıcı

iki farklı ssd'im var, birinde windows 10 yüklü bu sata, diğeride manjaro (ilk archman'i denedim) yüklü buda nvme, ama bir türlü boot ekranında linux yükledikten sonra nvme gösteremedim, windows yükleyince gözüküyor fakat linux dağıtımlarında problemi çözemedim, belki xfce'de nvme desteği yoktur diye manjaro gnome yükledim yine gözükmüyo, nvme bios menüsünde gözüküyo yada windowsta disk olarak kullanabiliyorum ve dediğim gibi windows yüklüyken boot menüsünde gözüküyor ama linuxta gözükmüyo, işin ilginç tarafı manjaro usb'sinde detect kısmında grub menüsüne girince orda gözüküyor, grub update diyince de Unknown device type: nvme0n1 (bilinmeyen aygıt türü: nvme0n1) diyor, ne/nasıl yapmam gerekiyor?

Alıntı
Gönderildi : 13/09/2020 11:48 pm
tulliana
(@tulliana)
Üye Admin

Boot seçeneklerinden efi olarak gösterdiğiniz kısmı birincil yapmanız gerekir.

http://archman.org - Bizi bilen iyi bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir.!

CevapAlıntı
Gönderildi : 15/09/2020 3:33 pm
Alinux
(@alinux)
Yeni Kullanıcı

@tulliana manjaronun forumunda uzun uzun konuştuk ama bi sonuca varamadım :/ birde tabi ingilizce anlatmak zorunda olduğum için ifade de edememiş olabilirim

https://forum.manjaro.org/t/unknown-device-type-nvme0n1-two-ssd/25094

CevapAlıntı
Gönderildi : 15/09/2020 11:50 pm
tulliana
(@tulliana)
Üye Admin

Aynı diski kullanıyorum ve sürekli kurulum yaparım bu soruna rastlamadım ama rastlayanlar var sanırım benzer sıkıntıya. Bunun sadece bir uyarı olduğu ve olumsuz bir etki yapmadığı söylenmiş. Gözardı edebilirsin dilersen.

 

EFI bölümlemesi yanlış bir dizin altına kurulmuş ve bağlanmış sanırım. Ya siz farklı bir bölümleme veya bağlama yaptınız. Ya da Calamares sizin diskinizde efi yapılandırmasını farklı yapılandırmış.

Bu ileti 3 gün önce 4 defa tarafından tulliana tarihinde düzenlendi

http://archman.org - Bizi bilen iyi bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir.!

CevapAlıntı
Gönderildi : 16/09/2020 1:09 pm
Alinux
(@alinux)
Yeni Kullanıcı

@tulliana nvme'yi boot menüsünde görmüyo manjaroda sıkıntı o, windowsta görüyo, ama satada problem yok hem windowsu hemde linuxu görüyo, grub update'de çıkmıyo manjaro nvme'de, anlamadım gitti, aklıma gelen şey acer nvme'yi depolama olarak kullanılsın diye yapmış ama işte legacy olarak kurdum gözüküyo sıkıntısız şimdide, uefi nvme linux'ta bişey var, opensuse ilede denedim, archman ile de denedim ama yok güzükmüyo, bios order menüsünde gözüküyo ama f12 boot menüsünde gözükmüyo yani olay o uyarının çıkması değil memtesti devredışı bıraktım mı gelmiyo zaten

Bu ileti 3 gün önce 2 defa tarafından Alinux tarihinde düzenlendi
CevapAlıntı
Gönderildi : 16/09/2020 10:00 pm
tulliana beğenme
Paylaş:
Translate »